Piękne i jędrne piersi, które na zawsze zachowują swój młodzieńczy kształt, to marzenie niejednej kobiety. Ciąża, karmienie piersią, a przede wszystkim upływający czas, w dużym stopniu wpływają na ich wygląd. Tworzą się rozstępy, skóra wiotczeje i nie jest już tak jędrna jak kiedyś.

attractive girl torso with natural big breasts

Plastyka piersi – podniesienie biustu ma za zadanie przywrócenie młodzieńczych krągłości, przy zachowaniu najważniejszych priorytetów: zrozumienia i poprawy samopoczucia pacjentki.

Przed zabiegiem

Operacje plastyczne piersi wymagają wcześniejszej kwalifikacji do zabiegu. Pacjentka przed wizytą w szpitalu wykonuje badanie USG i/lub mammografię. Jeżeli wyniki są pozytywne, chirurg plastyczny przeprowadza wywiad
i kwalifikuję pacjentkę do zabiegu.

Przebieg  zabiegu

Podniesienie piersi to operacja w znieczuleniu ogólnym, tzw. narkozie. Lifting piersi trwa od 3 do 4 godzin. Specjalista chirurgii plastycznej dokonuje nacięcia wokół otoczki brodawki sutkowej oraz powyżej otoczki i fałd podpiersiowych, a następnie usuwa nadmiar skóry. Brodawkę wraz z otoczką przemieszcza ku górze, a gruczoł piersiowy modeluje w taki sposób, by w efekcie uzyskać jędrne, wyżej ułożone piersi. W większości przypadków, przy niewielkim opadaniu biustu, wystarczy tylko cięcie wokół otoczki brodawki sutkowej.

Po zabiegu

Kompletna korekta piersi ma swój finał po okresie rekonwalescencji, której ważnym elementem jest pielęgnacja piersi po zabiegu. Przez okres 4 do 6 tygodni po operacji pacjentka powinna nosić specjalny biustonosz. Ból pooperacyjny nie jest szczególnie dotkliwy dzięki możliwości zwalczania go zwykłymi środkami przeciwbólowymi. Pełny efekt zabiegu widoczny jest już po kilku tygodniach, a blizny pooperacyjne w postaci „kotwicy” z biegiem czasu, przy odpowiedniej pielęgnacji stają się prawie niewidoczne.

Przeciwskazania

Zabiegowi nie powinny poddawać się kobiety, u których stwierdzono choroby autoimmunologiczne, problemy z wątrobą lub nerkami, zaburzenia krzepliwości krwi, przewlekłe infekcje lub zmiany wykryte po badaniu USG piersi.