Lifting twarzy jest zabiegiem odmładzającym. Świeży i naturalny wygląd skóry uzyskuje się po naciągnięciu
i wygładzeniu twarzy. Zabieg polega na likwidacji zmarszczek w okolicy przedmałżowinowej oraz na szyi. Dla uzyskania pogłębionego efektu, chirurg plastyczny może zastosować zabiegi uzupełniające, takie jak: plastyka powiek lub wypełnianie np. toksyną botulinową.

Przed zabiegiem liftingu twarzy

Lifting twarzy trwa około 3 godziny. Chirurg operator zaczyna od nacięcia skóry w okolicach włosów i uszu. Cięcia zaczynają się na owłosionej skórze głowy, w okolicy skroniowej i biegną w naturalnych załamaniach skóry w okolicy przedmałżowinowej. Linia cięć schodzi do wewnątrz ucha, zakręca wokół płatka małżowiny usznej i kieruję się z powrotem w kierunku skóry głowy wzdłuż linii włosów. W trakcie operacji specjalista chirurgii plastycznej usuwa nadmiar skóry i wykonuję plastykę układu powięzowego twarzy, aby uzyskać trwalsze efekty zabiegu.

Po zabiegu liftingu twarzy

Pacjentki otrzymują specjalistyczne opatrunki uciskowe, które zmniejszają obrzęk skóry. Utrzymuje się on który od 7 do 10 dni. Po operacji może pojawić się zaburzenie czucia i zasinienia w operowanej okolicy. Ból pooperacyjny zwalcza się zwykłymi środkami przeciwbólowymi. Szwy usuwane są z okolicy przedmałżowinowej po 7 dniach, a pozostałe po 12. Powrót do pracy jest możliwy po około 2 -3 tygodniach. Lekarze zalecają ochronę przed promieniami słonecznymi (filtry UV).

Przeciwskazania liftingu twarzy

Należą do nich choroby skóry (w szczególności stany zapalne operowanych obszarów), ropne zapalanie powiek, skazy naczyniowe, anemia i cukrzyca.